EAST VIEW
Global Press Archive®

Supporting area studies and advancing digital humanities with historical and
current digital newspaper archives from around the world

7 ¥} s L TH

W v,

T OPTIMA

Uncommon Information

cast view .
INFORMATION SERVICES EXtraUrdlnary Places




East View Global Press Archive®

ra. N

Global - :
PI%E‘SS Suppor_tmg l.\rga Studies _a_nd
Archive Advancing Digital Humanities

=" 4

The East View Global Press Archive® (GPA) is a groundbreaking program to create the most comprehensive collection of digital
news sources from around the world. GPA is an outgrowth of a landmark initiative of Stanford Libraries and the Hoover Institution
Library & Archives to digitally preserve and make more accessible thousands of original print newspaper publications collected by
the Hoover Institution and now housed by Stanford Libraries.

For over 30 years, East View has been unlocking international news content and making it accessible to scholars across the globe.
The GPA program continues this legacy by offering deep archives of a diverse range of predominantly non-Western newspaper
titles, presented in full-image and full-text format on a customized platform specifically optimized for academic use.

Why Global Press Archive?

Current scholarship is hindered by a general lack in the availability and accessibility of non-Western content. GPA fills this gap by
offering deep archives of a diverse range of titles, digitized to exacting standards and made searchable for increased discoverability.

In creating GPA, East View is committed to ensuring that these valuable resources are preserved for future generations of scholars
and providing a maximally comprehensive and geographically diverse portfolio of resources.

GPA includes both stand-alone titles and databases aggregating multiple titles from a specific region and time period. Wherever
possible, titles are presented in their complete runs from the first issue. Many of these newspapers are being made available digitally
and as comprehensive archives for the first time and the effort will collectively present immense new value for scholarly research.

GPA is continuously growing and will ultimately include thousands of titles from across the globe in dozens of languages,
representing a huge leap forward for Digital Humanities research.

GPA’s mission is to bring uncommon information from extraordinary places to academic
markets through a program focused on Preservation, Digitization, Discovery, and Access

2 East View Global Press Archive



Global
PRESS

Archive

Get to Know the GPA Platform

GPA content is delivered on a custom-built platform designed specifically for
searching and display of full-image/full-text newspaper archives.

Platform Features:

¢ |P authentication and unlimited simultaneous users

e Usage statistics

e (Cross-searching across all GPA platform titles, including Open Access content,
institutional purchased content, and any custom newspaper digitization
projects hosted on the platform

e Full-image/full-text content

e Page-level digitization with hit-term highlighting

¢ Clipping and text extraction tools

e Crowdsourced text correction

¢ (itation generator in MLA, APA, Chicago, and RIS format

e Virtual keyboards for Arabic, Russian, and Turkish

e Multilingual Ul functionality

Global Press Archive CRL Alliance

Since 2019, East View has partnered with the Center for Research Libraries (CRL) to accelerate the GPA mission. This partnership is
known as the GPA CRL Alliance. Through the Alliance, CRL defines and sponsors the creation of thematic and single-title collections
on the GPA platform.

Thanks to generous support from funding members, the GPA CRL Alliance has successfully released multiple collections to date,
including eight Open Access collections and six CRL-Wide Access collections. These collections are identified in this catalog as
“OPEN ACCESS" and “CRL ALLIANCE,” respectively.

Encouraged by the positive results thus far, the GPA CRL Alliance continues to develop new collections. The continuation of this
highly successful academic-commercial partnership is a testament to CRL and East View's shared values of diversity, equity, and
inclusion, and reinforces the commitment to extend access to global newspaper collections to the widest possible audience. Stay
tuned for announcements on future collections!

The CRL Alliance offers a unique opportunity to play a leading role in supporting equal access to critical resources for scholars
across the globe. In addition, CRL Alliance participants enjoy a number of benefits, including discounts on commercial GPA products
not included in the GPA CRL Alliance, discounts on custom digitization projects, and access to millions of pages of deposit copies
for TDM and other research initiatives.

CRL member institutions that are interested in joining the Alliance should reach out to gpa@crl.edu. General questions about GPA
or the Alliance may be directed to info@eastview.com.

info@eastview.com | eastview.com/gpa



NIPPON SURVIVES CRISIS

NEW!
INDEPENDENCE EVENING POST

B M M 3R (Zi Li Wan Bao); 1947-1995; in Chinese

A comprehensive digital archive of the Independence Evening Post, the only pro-
independence newspaper from the period of Kuomintang martial law and press
restrictions in Taiwan (1949-1987). This archive includes coverage of important
historical events, including the Zhongli incident (1977), the Kaohsiung incident
(1979), and the transition to democracy starting in 1987.

THE JAPAN NEWS
From 1955; in English

Launched in 1955, The Japan News is an English-language daily published
by The Yomiuri Shimbun, a leading Japanese newspaper. The Japan News
has witnessed and recorded dramatic changes in Japanese society during the
Showa, Heisei and Reiwa eras. Drawing on The Yomiuri Shimbun’s extensive
news coverage network, The Japan News is an excellent source of both domestic
and foreign news in various genres, including politics, economy and culture.

JIEFANGJUN BAO — PLA DAILY

& LZE 1R (People’s Liberation Army Daily); from 1956; in Chinese
Established on January 1, 1956, this is the official newspaper of the military of
the People’s Republic of China. The newspaper functions as the authoritative
media of the Chinese People’s Liberation Army to release military news and
comprehensive military-related information.

LATE QING AND REPUBLICAN-ERA 8
CHINESE NEWSPAPERS

292 titles; 1911-1949; in Chinese

The first half of the twentieth century began with the demise of
China's last imperial dynasty, the Great Qing, and ended with the
foundation of the People’s Republic of China in October 1949.
Following the 1912 establishment of China’s first post-imperial
government, the Republic of China, the country experienced
both industrial and social revolution, a civil war during which
communist and nationalist forces battled to shape the country's
future, and looming external threats during both world wars.

OPEN ACCESS

(57
-
-
[
L
(-4
O
=
L

OPEN ACCESS

OPEN ACCESS

THE RAFU SHIMPO

FERT#T 3R (L.A. Japanese Daily News); from 1914; in
Japanese, English

The preeminent Japanese American newspaper in the United
States, it began in 1903 supporting the small but growing
Japanese community in the Little Tokyo area of Los Angeles,
California. By the 1940s it was the most widely circulated paper
in the region and included a weekly English section for second
generation Japanese Americans. The Rafu Shimpo rests squarely
at the scholarly intersection of Japanese history and the Japanese-
American émigré community, especially in California, with its
unique coverage of news, community history, and announcements
of births, marriages, and deaths.

SOUTH ASIAN NEWSPAPERS 8

12 titles; 1850-1992; in Bengali, English, Marathi,
Nepali

The South Asian Newspapers collection chronicles conflicts as
well as contemporary perspectives on independence movements,
early statehood, and the extensive economic and social growth
taking place in the region dating as far back as the 1850s.
The collection covers several countries, including Afghanistan,
Bangladesh (formerly East Pakistan), India, Nepal, Pakistan, and
Sri Lanka.

SOUTHEAST ASIAN NEWSPAPERS 8
129 titles; 1839-1976; in multiple languages

The Southeast Asian Newspapers collection incorporates a wealth
of coverage and perspectives on major regional and global events
of the late 19th and 20th centuries. The collection includes
newspaper content from Myanmar (formerly Burma), Indonesia,
Philippines, Thailand, and Vietnam, and features multiple
languages such as Arabic, Dutch, English, French, Javanese,
Spanish, and Vietnamese.

4 East View Global Press Archive




Eastern Europe & Eurasia

Global

PRESS
Archive

——— —
"OSAMERIN -0 [OLOBLNEY 0 A48 FORAGH & K. TN
HOBHMH TPYROBHNA YEREXANA!

'HOBI KYPC BAWCTH - ABTOPHTAPHBIN. THEEPATHIM?
o SWHR | e

EEHOBOPOGGHA

ARGUMENTY | FAKTY
AprymeHTbl 1 dakTbl (Arguments and Facts); from 1983; in Russian

This weekly newspaper based in Moscow once had the largest circulation of
any periodical in the world. Founded by the Russian organization “Knowledge”
(Znanie), the newspaper’s original goal was to provide propagandists with
statistical and other hard-to-find information. During the Gorbachev era
Argumenty i fakty became one of the most important newspapers in the Soviet
Union — a major tool in publicizing Gorbachev's policy of glasnost.

BELARUS ANTI-FASCIST RESISTANCE PRESS, 1943-1945
In Belarusian, Russian

Includes content from 30 newspaper titles produced during the period of
German occupation of Belarus in 1941-1944. Many publications were printed by
underground resistance groups in secret printing press facilities operating in small
Belarusian towns in German-occupied territories, while others were distributed
by Belarusian partisan detachments operating from remote areas of Belarus.

CHERNOBYL NEWSPAPERS COLLECTION

1979-1990; in Russian, Ukrainian

Features three previously unavailable local newspapers (Tribuna Energetika,
Prapor peremogi, and Tribuna pratsi) published in towns in the exclusion zone

and its immediate vicinity offering researchers essential information for the
study of the social background of the Chernobyl disaster.

CURRENT DIGEST OF THE RUSSIAN PRESS

From 1949; in English

Select content on the most important issues from the most authoritative Soviet
and Russian newspapers, all translated into English. Consistently published

since 1949, it documents post-World War Il history, from the Soviet atomic
bomb to the collapse of an empire, to the present day.

DEMOKRATYCHNA UKRAINA

[emokpaTiyHa Ykpaina (Democratic Ukraine); 1992—2020; in
Russian, Ukrainian

Established initially as a Russian-language daily newspaper in the early 20th
century, Demokratychna Ukraina underwent dramatic transformation in the
wake of the August 1991 coup attempt. Over the years, building upon its Soviet-
era reputation as a solid news outlet, the newspaper would grow to become
one of the most important print media in the newly independent Ukraine.

DONETSK AND LUHANSK NEWSPAPERS
2013-2018; in Russian
This database of ten rare newspapers from the self-proclaimed Donetsk and

Luhansk republics of Ukraine covers the period of military hostilities between
the unrecognized states and the government of Ukraine.

ESTONIIA

OcToHua (Estonia); 1992-2009; in Russian

This popular Russian-language newspaper, published in Tallinn, was established
soon after the Estonian declaration of independence. After experiencing steady

growth and financial backing, the newspaper changed its name to Vesti dnia in
2004. The newspaper ceased publication in 2009.

GUDOK

r'yook (Whistle); from 1918; in Russian

Founded in 1917, Gudok began as a small newspaper focused on rail industry
news, but grew into a 700,000-circulation daily mixing commentary and satire

on culture and politics. Contributors include Ilya IIf, Mikhail Zoshchenko, Lev
Slavin, Sasha Krasny, and other notable authors and journalists.

HOLOS UKRAINY

Fonoc Ykpainm (Voice of Ukraine); from 1991; in Ukrainian

The official organ of the Ukrainian parliament, the Verkhovna Rada with a focus
on politics, policy, legislative matters, and economic issues affecting Ukraine.
Covers everyday activities in Parliament and work done by various parliamentary
committees, as well as the latest developments in international news, society,
sports, and the arts.

IMPERIAL RUSSIAN NEWSPAPERS 8
33 titles; 1767-1918; in Russian

From the first newspapers established by Peter the Great to the
fall of the Romanovs, the Imperial Russian Newspapers collection
chronicles over 185 years of Russian history. The collection
comprises out-of-copyright newspapers spanning the eighteenth,
nineteenth and early twentieth centuries, up to the 1917
Bolshevik Revolution. The collection’s core titles are from Moscow
and St. Petersburg, complemented by regional newspapers across
the vast Russian Empire.

OPEN ACCESS

info@eastview.com | eastview.com/gpa



Eastern Europe & Eurasia

= IR,

A ABET W NOGERJAET!
EPATYPHAS -

IZVESTIIA

N3secTus (News); from 1917; in Russian

During the Soviet era, Izvestiia was the official newspaper of the Presidium of
the Supreme Soviet of the USSR. Izvestiia was a popular news source among
intellectual and academic circles, especially during the Khrushchev era “thaw”
when the paper’s editors advocated de-Stalinization and reform.

KAVKAZ
KaBka3 (The Caucasus); 1846—1918; in Russian

The first Russian newspaper published in the Caucasus, Kavkaz published
official documents of the Russian Empire, as well as many historical, cultural
and archeological writings by prominent public and cultural figures of the local
intelligentsia.

KOMMERSANT

KommepcaHTb (The Businessman); from 1992; in Russian

Founded in 1989, this is one of the most influential and important newspapers
to have emerged in post-Soviet Russia. Modeled largely after The Wall Street
Journal and the Financial Times, Kommersant reported on the new economic
situation and the emergence of the new entrepreneurial class.

NEW!
LENINGRADSKAIA PRAVDA

NenuHrpaackast npaeaa (Leningrad Truth); 1918-1991; in Russian

The only complete digital archive of Petrogradskaia Pravda and Leningradskaia
Pravda, the local St. Petersburg newspapers during the period of the Soviet
Union. This title covers pivotal events in Russian and world history from a local
perspective, including the Russian Revolution, WWII, and the Soviet-Afghan War.

LITERATURNAIA GAZETA

NutepatypHas raseta (Literary Newspaper); from 1929; in Russian

The most open among newspapers of the Soviet era, Literaturnaia gazeta
remains popular among the intelligentsia in today's Russia. Spanning decades
of Russia’s literary and intellectual life, the paper often pushed the limits of
censorship in expressing views on society, culture, art, and domestic policies.

NEW!

LOCAL AND INDEPENDENT UKRAINIAN
NEWSPAPERS

900+ titles; 1989—2001; in Ukrainian, Russian, other

The collection includes local newspapers of record from over 340
cities and towns across Ukraine. All told, it features dozens of
publications from each of the 25 provincial-level units of Ukraine,
including Crimea. The majority of titles are in Ukrainian (about 80%)
and in Russian (about 15%), with others represented, including
Azeri, English, German, Hebrew, Polish, Crimean Tatar, and more.

MOSCOW NEWS

1930-2014; in English

The oldest English-language newspaper in Russia started out as a mouthpiece
of the Communist party but later became an influential advocate for social and
political change. The pages of Moscow News reflect the shifting ideological,
political, social and economic currents that swept through the Soviet Union and
Russia in the last century.

NARODNA ARMIIA

HapogHa apmisi (People’s Army); 1991-2018; in Ukrainian

The successor to the Soviet military publication of the Ukrainian SSR, Leninskoe
znamia, this publication covered the creation and reform of the Armed Forces of
Ukraine. Correspondents also covered the activities of Ukrainian peacekeepers
in UN operations in Bosnia-Herzegovina and the activities of the Ukrainian-Pol-
ish battalion in Kosovo.

NARODNA HAZETA

HapopHa raseta (People’s Newspaper); 1990-2009; in Ukrainian
The continuation of the short-lived Rukh (1989-1990), with the motto “For the
unity of national-democratic forces,” this pro-independence, anti-communist
newspaper provided detailed coverage of the lead-up to the first democratic
elections held in the Ukrainian SSR. It ceased due to bankruptcy in 2009.

6 East View Global Press Archive



Eastern Europe & Eurasia

Global

PRESS
Archive

B3akporite prbl,
HOAEHBTE XMAXKAGHI

Y

[5) Nowy DZIENNIK
buns ZADURZENIA

‘W POLNOCNEJ
IRLANDIT

NEDELIA
Hepens (The Week); 1960-1999; in Russian

Established in 1960 and originally a Sunday supplement of /lzvestiia, this
publication focused on cultural and social news, with some politics, keeping
propaganda at a minimum. The "Guests of page 13" regularly featured
interviews with popular Soviet celebrities.

NEUES DEUTSCHLAND

New Germany; from 1946; in German

Established in East Berlin in 1946 at the Cold War's epicenter, this newspaper
chronicled the establishment of the German Democratic Republic, the Berlin
Airlift, the fall of the Berlin Wall in 1989, the reunification of Germany, and
much more. It continues publishing today as one of Germany’s national dailies.

NEZAVISIMOST’
HesaeucumocTb (Independence); 1991-2002; in Russian

One of the most popular newspapers in the early years of Ukrainian indepen-
dence, this Russian-language newspaper covered domestic and international
politics, business and economic affairs, and popular culture.

NOVAIA GAZETA
Hogas raseta (The New Newspaper); 1993-2022; in Russian

The digital archive of the popular Moscow newspaper that focuses on
investigative reporting, exposing corruption, abuses of power and violation of
laws amongst government structures and financial-industrial circles. In 2021,
the Editor-in-Chief, Dmitry Muratov, was awarded the Nobel Peace Prize.

NOVOE RUSSKOE SLOVO

Hogoe pycckoe cnoso (New Russian Word); 1918-2010;
in Russian

The premier newspaper of the Russian émigré community in
New York, and the oldest Russian-language periodical in North
America. The newspaper documented and shaped the Russian
immigrant experience in the United States in significant ways.

EMIGRE TITLE

NOWY DZIENNIK

The New Daily; 1971-2021; in Polish

The largest independent Polish-language newspaper in the
United States serves as a key source of information for the Polish

émigré community. Its opinion-forming reporting covers current
social, political, sports, cultural, and religious events.

L
-l
o
=
L
o
o
=
N

POLIARNAIA KOCHEGARKA

MonsipHas koverapka (Polar Furnace); 1941-1991; in Russian

This weekly newspaper was published on the Svalbard archipelago from 1934
to 1991. During the Cold War, the Svalbard (Spitsbergen) Treaty opened up
research activities on the archipelago which led to the curious case of citizens
of NATO and Warsaw pact countries coexisting peacefully side by side in the
Arctic North.

POST-PERESTROIKA NEWSPAPERS
16 titles; from 1984; in Russian, one title in English

This collection traces the evolution of post-Soviet Russia, with
coverage from the mid 1980s and extending well into the twenty-
first century. Established soon before or soon after the collapse
of the Soviet Union, the papers in this collection document the
changes taking place in Russia, some with breathtaking speed, all
the while embracing innovative journalistic methods and standards
that were a far cry from the journalism of the Soviet period.

CRL ALLIANCE

PRAVDA

Mpaepa (Truth); from 1912; in Russian

The most widely read and referenced news source from the Soviet era.
Researchers can search through the chief chronicle of Russian and Soviet
history, from the beginnings of the Russian Revolution through the Cold War,
the fall of the Soviet Union, to today.

info@eastview.com | eastview.com/gpa



Eastern Europe & Eurasia

PRAVDA UKRAINY
Mpaeaa YkpauHbl (Ukraine Truth); 1938-2014; in Russian

The newspaper of record from 1938, Pravda Ukrainy was the Ukrainian
Communist Party's leading print media disseminating the party’s opinions on
politics, culture, economics and other issues, until the August coup of 1991.
Afterwards, Pravda Ukrainy transitioned into a publication that embraced
democratic principles and independent journalism, until it ceased in 2014.

ROSSIISKAIA GAZETA

Poccuiickas razeta (Russian Newspaper); from 1990; in Russian

Founded in 1990 by the government of the Russian Federation, Rossiiskaia
gazeta is a newspaper of public record based in Moscow, with 13 regional
offices, and foreign bureaus. The newspaper does publish commentaries and
opinions that differ from official government positions, and also features
interviews with influential Russian politicians, and business and cultural figures.

SLOVO KYRGYZSTANA
Crnogo Kbiprbiactana (Word of Kyrgyzstan); from 1925; in Russian

A Russian-language newspaper that served as the official party organ of the
Central Committee of the Kirghiz SSR throughout its Soviet existence. Since
1991, Slovo Kyrgyzstana is an independent publication covering both national
and international affairs, culture, economics, and more.

SOVETSKAIA KUL'TURA
CoBeTtckas kynbTtypa (Soviet Culture); from 1929; in Russian

Kul'tura, as it is known today, is the most important Soviet and Russian
publication on culture from 1929 to the present. Previously published under
a number of titles, this publication provided a unique perspective on ever-
changing attitudes toward arts and culture in Soviet and Russian societies, with
reviews of major events in literature, theater, cinematography, and arts.

NEW!

SOVIET-ERA UKRAINIAN NEWSPAPERS

5 titles; 1900-1939; in Ukrainian, one title in Russian
The early 20th century was a fateful time in Ukraine’s history. This
collection traces the history of Ukraine during this tumultuous
era—covering such events as the Ukrainian War of Independence,

the Holodomor, and events leading up to WWII. The collection
includes newspapers from three cities: Kyiv, Kharkiv, and Lviv.

TRUD

Tpya (Labor); from 1930; in Russian

The official newspaper of the All-Union Central Council of Trade Unions, this
was a very influential newspaper during the Soviet era. Among its regular
contributors were such notable poets as Vladimir Mayakovsky and Yevgeny
Yevtushenko. The newspaper has survived to the current era and has become a
reliable source for news and popular culture reportage.

TURKMENSKAIA ISKRA
TypkmeHckas uckpa (Turkmen Spark); 1943—1995; in Russian

Founded in 1924 in Ashgabat, Turkmenskaia iskra was the official party
newspaper of the Central Committee of the Communist Party of Turkmenistan
in Russian. All government, central and local, pronouncements were published
in the paper, as well as reqular features dedicated to sports, local culture,
literature, and the arts.

V NOVOM SVETE

B Hosom CgeTe (In the New World); 1995-2022;
in Russian

A newspaper founded in New York City by and for the 4th Wave of
immigrants from the Soviet Union. Published striking interviews
with contemporary political and cultural leaders of modern
Russia, as well as pieces on the life of the Russian community in
the United States.

EMIGRE TITLE

ZA VIL'NU UKRAINU
3a BinbHy Ykpaity (For a Free Ukraine); 1990-2006; in Ukrainian

A Ukrainian-language newspaper from L'viv founded in 1990 by the Regional
Council of Workers' Deputies with the stated purpose of uniting national-
patriotic forces and Ukrainian ideals. Its circulation peaked at nearly one half
million, and it was distributed in Ukraine, Poland, Germany, France, Belgium, the
US, Canada, Brazil, and Australia.

ZA VOZVRASHCHENIE NA RODINU

3a Bo3BpalLeHune Ha PoauHy (Return to the
Motherland); 1955—-1960; in Russian

Established in April 1955 in East Berlin by the Soviet Repatriation
Committee, this newspaper was principally aimed at Russian
emigrants and was an important anti-western propaganda outlet
for the USSR.

('8}
-
-
(-
‘LU
-4
O
=
‘Ll

ZAVTRA
3aBTpa (Tomorrow); 1990-2021; in Russian

A radical-conservative daily newspaper, bringing together a mix of nationalism,
monarchism, and nostalgia for the Soviet era.

8 East View Global Press Archive



Latin America

Global

PRESS
Archive

CRL ALLIANCE

OPEN ACCESS

Plazo para salir de Los Haitises

L(RIRL

Aboga por nueva ley

LA V0L DE ESPANA.

EL CARIBE
The Caribbean; 1956-2021; in Spanish

El Caribe is one of the Dominican Republic's most influential
and longest-running newspapers. Founded in 1948 under the
repressive Trujillo regime (1930-1961), El Caribe has been
a chronicle of national and international news, both for the
Dominican Republic and the broader Caribbean region.

EL MUNDO 8
The World; 1919-1990; in Spanish

Founded in 1919, E/ Mundo was a respected, conservative
newspaper from Puerto Rico and was widely considered a key
source for news until it ceased in 1990. Key topics covered by the
newspaper include industrialization of Puerto Rican society, the
Great Depression, territorial relations with the United States, the
activities of independence movements such as the Macheteros
and FALN, the rise of the Popular Democratic Party, the Ponce
massacre, the Ley de la Mordaza (Gag Law), and more.

INDEPENDENT AND REVOLUTIONARY 8
MEXICAN NEWSPAPERS
987 titles; 1807-1972; in Spanish, English, French

Comprising nearly 1,000 titles from Mexico's pre-independence,
independence and revolutionary periods (1807-1929), the
newspapers in this collection provide rare documentation of
the dramatic events of this era and include coverage of Mexican
partisan politics, yellow press, political and social satire, as well as
local, regional, national and international news.

OPEN ACCESS

PRENSA LIBRE
Freedom Press; 1951-2021; in Spanish

Founded in 1951, Prensa Libre is a leading newspaper published in Guatemala
City and distributed nationwide. Prensa Libre has covered critical moments
in Guatemalan and Latin American history, including political upheaval,
assassinations, and coups; peace treaties and elections; natural disasters;
economic and technological developments; Guatemalans on the international
stage; and much more.

info@eastview.com | eastview.com



Middle East & North Africa

== Cur?_hq'r'iY?{ =

G, Bl Ao Lo |
I)EV Qe = = = 2N = -

=

Sysvih eI D

Sorugturmaya Glenlerle baslands

AFGHAN CENTRAL PRESS
4 titles; 1922-2022; in English, Pushto

The Afghan Central Press collection brings together four national, Kabul-
based publications of Afghanistan whose long runs and prominence provide a
concentrated vantage point for understanding developments in Afghanistan for
much of the twentieth century. The English-language Kabul Times is presented
alongside Pushto publications Anfs, Hewad, and Islah. Together, the archives
of these newspapers provide a chronicle of events from the fall of the Kingdom
of Afghanistan, the establishment of the People’'s Democratic Republic of
Afghanistan, the Soviet invasion, the rise of the Mujahedeen, the establishment
of the Taliban and Al Qaeda, invasion by the United States and the ensuing
period of reconstruction from the view of the capital.

AL-AHRAM

¢, (The Pyramids); 1876-2020; in Arabic

Founded in 1875, Al-Ahram is one of the most prominent Arabic newspapers
in the Middle East, and has been the authoritative register of Egyptian life and
politics for over 140 year. The newspaper covers all parts of Egyptian news,
including the economy, sports, Egyptology, the arts, and Egypt's critically
important cinematic presence, while foreign press has considered Al-Ahram’s
conclusions on national politics as the first-to-cite on pressing matters coming
out of the Middle East.

MIDDLE EASTERN AND 8
NORTH AFRICAN NEWSPAPERS

79 titles; 1870-1967; in Arabic, English, French

From the Ottoman Empire to the Arab Spring, the countries of
the Middle East and North Africa have stood at the crossroads
of history. The Middle Eastern and North African Newspapers
collection includes publications from across this dynamic region,
providing unique insights into the history of individual countries,
as well as broad viewpoints on key historic events from the late
nineteenth century through the mid-twentieth century.

OPEN ACCESS

NEW!
BAGHDAD OBSERVER

1967-1996; in English

The official English-language newspaper of Ba'athist Iraq (1968-2003). This
Ba'athist propaganda title covers pivotal events in Iragi and Middle Eastern
history, including the Iranian Revolution, Saddam Hussein’s rise to power, the
Iran-Iraq War, and the Gulf War.

CUMHURIYET

The Republic; 1924-2022; in English

Cumhuriyet is the oldest secular Turkish daily newspaper and is widely
considered one of the last remaining opposition newspapers in Turkey. Founded
at the initiative of Mustafa Kemal Atattlirk, Cumhuriyet was the first newspaper
of the Turkish Republic and promoted a belief in democracy, secularism and
the rule of law. Over the last 95 years, Cumhuriyet has stood witness to the
changing landscape of Turkey’s political, social and economic environment.
Despite the challenges of these times, the newspaper has sustained its coverage
of domestic and international news, providing critical documentation of Turkey's
dynamic history and its relations with the global community.

MENA PREMIUM
5 titles; 1956—2021; in Arabic

A complement to the Middle Eastern and North African News-
papers Open Access collection, MENA Premium comprises five
in-copyright newspapers from Egypt, Israel/Palestine, Jordan,
Lebanon, and Saudi Arabia, offering viewpoints on key events of
the 20th century and beyond, including the recent Arab Spring.
The MENA Premium collection represents a collaboration between
East View and the publishers of each title to make current, in-
copyright material available to a global audience.

CRL ALLIANCE

East View Global Press Archive




Sub-Saharan Africa

Global

PRESS
Archive

 ETHIOPIAN HERALD

%}TNIWONKPA 2 = E =
KED TO : - . = = in : Rigging claim
QQEI:W PI_.F)T == N | in by-elections

NEW!

NEW! Q|  DIETRANSVALER

DAILY OBSERVER 1937-1990; in Afrikaans
v From 1981; in English Die Transvaler (named after the ancestral “homeland” of Afrikaners), was
¥T The Daily Observer (aka Liberian Observer) is an independent estabhshed in 1937 to promote th? cause of Afrikaner ”‘?“O”a'.'sf" within
(] ] ] o (e ; the National Party. Edited by Hendrik Verwoerd—future prime minister and
b national newspaper published out of Monrovia, Liberia. The Daily . o : . o

. . . architect of the apartheid regime—Die Transvaler covered important historical

< Observer documents a dynamic phase in the modern history of ) o )

L ) " events from an Afrikaner nationalist perspective.
=2 Liberia including political and cultural developments. Known for
';_‘ its investigative reporting and independent editorial stance, the Die Transvaler was notorious for its racism, antisemitism, opposition to South
(o) newspaper has won several awards for its reporting, including the Africa’s entry into World War 11, and advocacy for the 1960 referendum to turn

West Africa Media Excellence Award in 2017. The Daily Observer South Africa into a republic. The pinnacle of its influence was in the 1960s and

has a wide readership both within Liberia and among the Liberian early 1970s, under the governments of Afrikaner nationalists Hendrik Verwoerd

diaspora around the world. (former editor of the paper) and B.J. Vorster.

EAST AFRICAN NEWSPAPERS COLLECTION
3 titles; 1943-2017; in English

Three key newspapers from East Africa provide authoritative coverage of major local and international events, including the widespread decline of
colonialism as independence movements swelled and local, autonomous self-governance took hold throughout the region. Includes the following titles:
Daily Nation (Kenya, 1962—-2017), The Ethiopian Herald (Ethiopia, 1943-2014), and The Monitor (Uganda, 1993—2003).

Work with East View to Digitize Your Collections

East View offers an unmatched array of digital conversion and hosting services for organizations seeking to optimize their balance
between physical and digital collections.

Our services include:

* Project management e TDM support

¢ Rights diligence/Publisher relations e Archival preservation

e Sourcing materials to complete collections e Development of Open Access or Hybrid Open Access products
¢ Digitization and OCR e Platform hosting

e Custom metadata creation e Managed access

Contact us at info@eastview.com for more information on our services or to discuss your digitization needs.

info@eastview.com | eastview.com/gpa




About East View

East View is a leading provider of native and translated foreign language
information products and services, including databases, periodicals,
books, and microforms from Eastern Europe, Asia, and the Middle East.
We serve all geographies and many market segments, including academic
institutions, government organizations, corporations, public and federal
libraries, and law firms.

For over 30 years, East View has been unlocking international news
content and making it accessible to scholars across the globe. The East
View Global Press Archive® (GPA) program continues this legacy by
offering deep archives of a diverse range of predominantly non-Western
newspaper titles, presented in full-image and full-text format on a
customized platform specifically optimized for academic use.

In creating GPA, East View is committed to ensuring that these valuable
resources are preserved for future generations of scholars, and providing
a maximally comprehensive and geographically diverse portfolio of
resources.

Alongside GPA, East View offers your organization a variety of critical
information resources. Over the last three decades we have developed
a reliable and extensive acquisition network capable of satisfying the
most sophisticated (as well as simple) information needs. Rely on us
for uncommon information from extraordinary places, in all formats, in
vernacular and English.

We look forward to serving you.

INFORMATION SERVICES

Contacts
COMPANY HEADQUARTERS

East View Information Services, Inc.
10601 Wayzata Boulevard
Minneapolis, MN 55305 USA

Tel.: +1.952.252.1201
N. America Toll-free: (800) 477-1005
Fax: +1.952.252.1202
Email: General inquiries: info@eastview.com
f facebook.com/EastViewCompanies
twitter.com/EastViewPeeps

Winter 2024

East View Information Services, Inc.

info@eastview.com | www.eastview.com




